#115: Saturday 25 April 2009

3 tips voor communiceren met SUCCES

We weten het allemaal: communicatie is essentieel bij de verkoop van een nieuw product. Maar niet iedereen weet op de juiste manier gebruik te maken van communicatie. Daarom vandaag drie gouden tips voor goede communicatie. Dit aan de hand van voorbeelden van mensen die weten hoe je SUCCES kan bereiken. Ik weet zeker dat u hiermee uw producten beter kan verkopen!

PS: als u meer tools for sales nodig heeft kan ik u ook nog kredietcrisis-stickers, askJoe™ en de SUCCES vertaler aanbevelen


Boezem uw klanten ANGST in!

Naaimachine

Een van de beste manieren om GEGARANDEERD meer sales te genereren is door uw klanten te voeden met ANGST. Hoe doet u dit? Kijk naar het voorbeeld aan uw linkerhand. Naaimachines zijn een van de verkoopsuccessen van dit moment, zeker door de kredietcrisis. Maar wat gebeurt er als uw naaimachine kapot gaat? Inderdaad, REPARATIE! De grootste angst van elke huisvrouw! En dat wordt perfect weergegeven in deze outside advertising campaign. Het bloederige lettertype bij 'reparatie' en vooral het woord 'onderhoud' zullen een onuitwisbare indruk maken bij uw klanten!


HERHAAL uw boodschap zo vaak mogelijk!

Wheels

Hoe vaak zou u uw boodschap moeten herhalen op één advertising space? Eenmaal, tweemaal? Neen. Het antwoord is ZO VAAK MOGELIJK! Op de afbeelding ziet u hoe een rijwielhandelaar zijn winst heeft verhoogd door zijn boodschap ("Reparaties klaar terwijl u wacht") maar liefst VIER KEER te herhalen! VIER KEER zo veel omzet. VIER KEER zo veel exposure. VIER KEER zo veel SUCCES!


Zet uw doelstellingen OP DE GEVEL

Snackbar

Uw doelstellingen zijn bij ú natuurlijk wel bekend. Maar zijn ze dat ook bij uw klanten? Een van de meest effectieve plekken om uw doelstellingen kenbaar te maken is een plek waar u elke dag doorheen loopt: uw gevel! Deze snackbar heeft dat goed begrepen. Het doel was SUCCES, dus men heeft zelfs de naam van het bedrijf aangepast aan de doelstelling. Waarom volgt u het voorbeeld niet?


Ik heb u hier een drietal tips gegeven voor betere communicatie. Heeft u zelf goede tips? Geef ze beneden in het commentaarveld!

MEER BIJDRAGES

ALLE BIJDRAGES IN HET ARCHIEF »

GEEF JE MENING

 
 
 
 

COMMENTAAR VAN ANDEREN - 3 TOT NU TOE

 
Mark op 25/04/09 om 00:23

Haha! Geweldig

 
 
Eia op 25/04/09 om 14:39

“Negeer de mensen” – richt je alleen op aantallen. Wat mensen ervan vinden doet er niet toe, en leidt alleen maar af. Focus op zaken als bereik, verkoopcijfers en de concurrentie.

 
 
Oliver op 26/04/09 om 01:25

Hay, fantastisch, heel erg grappig. Ik dacht trouwens dat de gulden regel voor Succes was, het plakken van stervormige, in fluoriserende tinten gekleurde stickers op producten, bedrukt met teksten als ‘Ik vond dit product ontzettend goed en heb nu geen last van mijn eeltbulten meer – zegt Ron Brandsteder’ of een andere inwisselbare niets die om de een of andere reden nog steeds op televisie rondhangt. Of was dat gewoon een methode die de Bruna in de jaren ’90 toepaste en is Ron Brandsteder al lang dood? Kan ook.

 
OOK IETS TE MELDEN?